بی بی عطار
طرز تهیه آبگوشت دو نفره با دستور پخت راحت
  • آشپزخانه ایرانی
  • طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت دو نفره با دستور پخت راحت

آبگوشت می‌تواند به‌عنوان اصیل‌ترین و خوش‌طعم ترین غذای ایرانی شناخته شود که در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد. معمولاً آبگوشت به ‌عنوان یک غذای خانوادگی طبخ می‌شوند زیرا بسیاری از افراد به این موضوع باور دارند که آبگوشت هر چه بیشتر باشد، خوش‌طعم‌تر خواهد بود. دقیقاً به‌ همین دلیل است که در گذشته در بسیاری از جمع‌های خانوادگی پرجمعیت، همواره یک وعده آبگوشت سرو می‌شد. ما در ادامه این مقاله  بی بی عطار  قصد داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه آبگوشت دو نفره صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید در رمانتیک‌ترین حالت ممکن و با کمترین مواد اولیه، خوشمزه‌ترین و بهترین آبگوشت دو نفره را طبخ کنید و از نوش جان کردن آن با همسرتان لذت ببرید. هر چه شما مراحلی که در ادامه نام ‌برده خواهد شد را با دقت بیشتری طی کنید، می‌توانید در ادامه غذای خوش طعم تری داشته باشید.

 
بررسی مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آبگوشت 

برای تهیه آبگوشت مواد اولیه گوناگون مورد نیاز می‌باشند که هر کدام از آن‌ها، به‌ نحوی می‌توانند روی خوش طعم‌تر شدن آبگوشت شما تاثیرگذار باشند. اگر می‌خواهید در یادگیری طرز تهیه آبگوشت دو نفره موفق‌تر عمل کنید، باید سعی کنید تمامی مواد اولیه آن را در بهترین و باکیفیت ترین حالت ممکن تهیه نمایید. اجازه دهید در ادامه این مواد اولیه را با هم بررسی کنیم:
 

مواد لازم برای آبگوشت دو نفره

گوشت گوسفندی با استخوان به ‌همراه دنبه: 250 گرم
ترکیبی از نخود و لوبیاسفید : کمی بیشتر از نصف پیمانه 
پیاز:  یک عدد کوچک 
گوجه‌فرنگی: یک عدد کوچک 
سیب‌زمینی: یک عدد متوسط 
رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری 
سیر خام: یک حبه 
لیمو عمانی به دلخواه: یک عدد
ادویه‌ آبگوشت: یک و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه آبگوشت دو نفره

حال که شما متوجه شدید برای تهیه آبگوشت دو نفره به چه موادی نیاز دارید، بهتر است که بیشتر با طرز تهیه آبگوشت دو نفره آشنا شوید. 
 
 مرحله اول 
حبوبات یکی از مهم‌ترین مواد اولیه موجود در آبگوشت می‌باشند. به‌همین دلیل در قدم اول از طرز تهیه آبگوشت دو نفره، شما باید حبوبات را شب قبل خیس کنید تا نفخ آن‌ها به ‌طور کامل گرفته شود. به این موضوع توجه داشته باشید که نگرفتن نفخ حبوبات می‌تواند مشکلات زیادی را در ادامه برای شما به وجود بیاورد. 
 
 مرحله دوم
 در مرحله دوم از طرز تهیه آبگوشت دو نفره، شما باید مواد اولیه حبوبات، گوشت، سیر، گوجه‌فرنگی و پیاز را به قابلمه اضافه کنید و بعد آن‌ها را مقداری با هم تفت دهید. در ادامه قابلمه را پر از آب کنید و اجازه دهید تا مواد شما به جوش بیایند. توجه داشته باشید که حتماً باید به اندازی کافی درون قابلمه آب بریزید تا مجبور نشوید در انتها آب بیشتری به غذا اضافه کنید. علاوه ‌بر این موضوع، اگر می‌خواهید آبگوشت شما جا افتاده تر شود، قاعدتاً به آب بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر به هر دلیلی متوجه شدید که حین پخت آب آبگوشت شما زیادی کم شده، می‌توانید از مقدار کمی آب جوش استفاده کنید. به ‌هیچ ‌عنوان آب سرد درون قابلمه نریزید زیرا این موضوع می‌تواند طعم غذای شما را تحت تأثیر قرار نخرید. 
 
 مرحله سوم
 در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت دو نفره شما باید به غذای خود رسیدگی داشته باشید. بعد از جوشیدن ممکن است که کف ‌های گوشت روی سطح غذا بیایند. به‌صورت کامل کف‌های موجود روی سطح قابلمه را بگیرید تا در انتها آبگوشت دو نفره خوش طعمی داشته باشید. بعد از این ‌که کف‌ها را به‌طور کامل گرفتید، زیر قابلمه را کمی کم کنید و اجازه دهید تا به‌طور کامل مواد موجود در قابلمه بپزند. در این شرایط آبگوشت شما جا افتاده تر خواهد شد.
 
 مرحله چهارم 
 در مرحله چهارم از طرز تهیه آبگوشت دو نفره شما باید بعد از پخت کامل گوشت و حبوبات، ادویه‌ آبگوشت را به قابلمه اضافه کنید. برای اضافه کردن ادویه‌ها سیر را از قابلمه خارج کنید و آن را کنار بگذارید. اگر طعم پیاز را دوست دارید می‌توانید پیاز را به ‌همراه دنبه له کنید و آن را به قابلمه بازگردانید. اگر مایل نیستید پیاز را در غذای خود داشته باشید، می‌توانید پیاز را نیز به ‌همراه سیر دور بیاندازید. دنبه را به‌ همراه گوجه‌ها به‌طور کامل بکوبید تا بتوانید آبگوشت چرب‌تری داشته باشید. در ادامه سیب‌زمینی را نیز پوست بکنید و آن را به قابلمه اضافه کنید‌. اگر سیب‌زمینی شما زیادی بزرگ است، می‌توانید آن را از وسط نصف کنید. در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله یک عدد لیمو عمانی نیز به غذا اضافه کنید. 
 
 مرحله پنجم 

در مرحله پنجم شما باید بعد از حدود نیم الی یک ساعت، لیموعمانی‌ها را دربیاورید و اجازه دهید تا  آبگوشت شما به ‌طور کامل جا بیفتد. در انتها نیز رب را با مقداری روغن تفت دهید و آن را ریز به آبگوشت اضافه کنید. حدود نیم‌ساعت بعد آبگوشت شما آماده است و شما می‌توانید آن را میل نمایید. اگر می‌خواهید آبگوشت شما جا افتاده‌تر شود، می‌تواند یک الی 2 ساعت دیگر برای پخت غذا زمان دهید. به ‌طور کلی پروسه پخت آبگوشت حدود 4 الی 5 ساعت زمان می‌برد. اما شما می‌توانید در صورت تمایل زمان بیشتری به پخت بدهید. 
  
 
مرحله نهایی 
 در انتها نیز شما باید به دلخواه خودتان آبگوشت را در ظرف‌های دو نفره بکشید و از میل کردن آن لذت ببرید.


طرز تهیه آبگوشت دو نفره

نکاتی که در کنار طرز تهیه آبگوشت دو نفره، شانس خوشمزه‌تر شدن غذای ما را بیشتر می‌کنند

  • خیس کردن حبوبات یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در خوش‌طعم‌تر شدن غذای شما تاثیرگذار باشد. در برخی موارد ممکن است که نخودها و لوبیاها دیرپز باشند. در این شرایط با خیس کردن هم نفخ آن‌ها را می‌گیرید و هم از ایجاد مشکل در روند پخت جلوگیری می‌کنید.

  • به‌ هیچ ‌عنوان چربی دنبه را از آبگوشت حذف نکنید. اگر به چربی علاقه ندارید، می‌توانید از مقدار کمی دنبه استفاده کنید اما فکر حذف آن را از سرتان بیرون کنید.

  • توجه داشته باشید که آبگوشت شما زمانی طعم بهتری خواهد گرفت که با حرارت ملایم و آرام بپزد. پس این نکته را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

  • با استفاده از ادویه دارچین شما می‌توانید طعم بهترین غذای خودتان بدهید.

  • برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا می‌توانید از این مقدار بیشتری گوشت استخوان دار بهره ببرید.

  • علاوه ‌بر گوشت گوسفند، شما می‌توانید از گوشت گوساله نیز برای پخت آبگوشت دو نفره استفاده کنید، اما خب گوشت گوسفندی گزینه بهتری است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت