بی بی عطار
طرز تهیه ترشی فلفل تند
  • تهیه ترشی

طرز تهیه ترشی فلفل تند

فلفل تند، یکی از سبزیجاتی است که در کنار غذا می‌تواند اشتهای ما را چند برابر کند. شما می‌توانید فلفل سبز تند را طور دیگری نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با تهیه ترشی فلفل تند، امکان این را داشته باشید تا از این فلفل‌های خوش‌طعم در کل طول سال استفاده کنید و از میل کردن آن‌ها کنار غذا، نهایت لذت را ببرید. این ترشی یک چاشنی خوش طعم و خوش‌خوراک است که می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه ‌بر رنگین‌تر کردن سفره خود، روند خوردن غذا را برای میهمانان و اعضای خانواده خودتان بهبود ببخشید.

روند تهیه ترشی فلفل تند بسیار آسان است و شما می‌توانید تنها در چند مرحله ساده و با تهیه فلفل های تازه و تند و نمک و سرکه و ادویه ، این ترشی خوش طعم را تهیه نمایید از میل کردن آن لذت ببرید. در ادامه برای شما در رابطه با مراحل تهیه ترشی فلفل تند صحبت کرده‌ایم. اگر شما نیز به‌ دنبال درست کردن این ترشی هستید، با ما در بی بی عطار تا انتهای این مقاله همراه بمانید:

طرز تهیه ترشی فلفل تند

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ترشی فلفل تند 

اولین قدم برای تهیه ترشی، تهیه مواد اولیه،  ادویه ترشی و سرکه مرغوب است.  بیایید با هم بررسی کنیم که شما برای تهیه این ترشی، نیاز دارید تا چه محصولات و سبزیجاتی را خریداری کنید. این ترشی به فلفل سبز، سیر، ترخون، نعناء، سرکه و نمک، و در صورت تمایل دانه فلفل سیاه و فلفل سفید نیاز دارد. دانه‌های فلفل سیاه و سفید به خاطر عطر خوبی که دارند، عطر و طعم خاصی  به ترشی شما می‌بخشند. برای هر نیم کیلو فلفل، شما به حدود 5 الی 7 حبه سیر نیاز دارید. مقدار سبزیجات نیز بسته به سلیقه شما قابل تغییر هستند. پس به ‌طور کلی، شما تنها می‌توانید با دو قلم سبزیجات فلفل و سیر این ترشی را تهیه کنید؛ زیرا امکان این را دارید تا از  سبزی خشک ‌ هم برای این ترشی بهره ببرید.

حتی در برخی موارد، می‌توانید سیر را نیز حذف کنید و در صورت لزوم تنها از فلفل در ترشی خود بهره ببرید. این موضوع کاملاً به سلیقه شما وابسته است. اگر به ‌دنبال این هستید تا فلفل‌های تندی که در خانه شما وجود دارند و هیچ‌ کس آن‌ها را نمی‌خورد احیا کنید، ترشی گذاشتن برای شما انتخاب خوبی است. اما اگر خودتان به ترشی فلفل علاقه دارید و دوست دارید این ترشی را همیشه داشته باشید، قاعدتاً باید روند تهیه مواد اولیه را با دقت بالایی پیش ببرید تا بتوانید بهترین و خوش‌طعم‌ترین ترشی را تهیه کنید.


مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ترشی فلفل تند

طرز تهیه ترشی فلفل تند خوشمزه 

در کنار صحبت در رابطه با پرطرفدار بودن ترشی فلفل تند، حال بیایید در رابطه با مراحل تهیه ترشی فلفل تند صحبت کنیم تا متوجه شویم چگونه می‌توانیم این ترشی خوش‌مزه را درست کنیم. میزان تندی فلفل‌ها کاملاً به سلیقه خودتان وابسته است. اگر به ‌دنبال ترشی‌های بسیار تند هستید، قاعدتاً باید از فلفل‌هایی استفاده کنید که تندی زیادی دارند. اما اگر به ‌دنبال ترشی هستید که به ‌راحتی قابل خوردن باشد و تندی آن را در برخی موارد زیر دندان شما حس شود، قاعدتاً باید فلفل‌هایی را تهیه نمایید که زیاد تند نیستند. بیایید با هم در رابطه با مراحل تهیه ترشی فلفل تند صحبت کنیم تا متوجه شویم چگونه می‌توانیم این ترشی خوش طعم را تهیه نماییم:

مرحله اول 

در مرحله اول از روند تهیه ترشی فلفل تند، شما باید تمامی مواد اولیه را تهیه نمایید و آن‌ها را آماده کنید. بعد از تهیه سبزیجات مورد نظر یعنی فلفل، سیر و سبزی‌های معطر، آن‌ها را به‌ طور کامل بشویید و بعد از خشک شدن، سبزی‌ها را به همان اندازه که می‌خواهید خرد کنید. امکان این را دارید که سیرها را نیز از وسط نصف کنید، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی موادی که توسط شما شسته شده‌اند، باید به ‌طور صددرصد خشک شوند. بهتر است که فلفل و سیر را لای یک پارچه تمیز قرار دهید تا آب آن‌ها به‌ طور کامل کشیده شود. این موضوع باعث می‌شود تا ترشی شما در آینده کپک نزند و با کیفیت و خوش طعم باقی بماند.

 

مرحله دوم 

در مرحله دوم برای تهیه ترشی فلفل تند شما باید روند تلخی گیری فلفل تند را آغاز کنید. در یک قابلمه حدود دو لیتر آب بریزید و سه قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. بعد از این ‌که آب به جوش آمد و نمک‌ها به‌ طور کامل در آن حل شدند، اجازه دهید تا این آب مقداری ولرم شود. در ادامه فلفل‌های سبزی که از پیش شسته و خشک کرده‌اید را به این آب ولرم اضافه کنید و با استفاده از روش‌هایی مثل قرار دادن یک آبکش یا بشقاب، کاری کنید تا فلفل‌ها کاملاً زیر آب بروند.

اجازه دهید تا فلفل‌ها درون این ترکیب برای حدود 8 ساعت استراحت کنند. به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید فلفل‌ها را درون آب جوش یا نزدیک به دمای جوش بریزید؛ چون این کار باعث می‌شود تا فلفل‌های شما نرم شوند و دیگر ترشی شما حس تردی را نداشته باشد. بعد از گذشت 8 ساعت، فلفل‌ها را از آب در بیاورید و آن‌ها را دوباره به ‌طور کامل با روش‌هایی که پیشتر برای شما گفتیم خشک کنید.


طرز تهیه ترشی فلفل تند خوش‌مزه

مرحله سوم 

قدم بعدی در تهیه ترشی فلفل تند، این است که روند ترکیب مواد با یکدیگر را شروع کنید. در این قدم، شما باید فلفل‌های آماده شده را به‌ همراه سیر و سبزیجات درون یک شیشه که از قبل شسته و کاملاً خشک‌ شده بریزید. سعی کنید تا مراحل را به‌ صورت لایه لایه پیش ببرید. یعنی فلفل بریزید، مقداری سبزی و چند حبه سیر را اضافه کنید و دوباره فلفل بریزید. دان فلفل سیاه و  دان فلفل سفید را اضافه کنید و این روند را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و شیشه‌ مدنظر پر شود.

در قدم بعدی شما باید سرکه را با مقداری نمک و در صورت تیزی و تندی زیاد، به همراه مقداری آب کاملاً ترکیب کنید و بعد آن را به ‌آرامی روی ترکیب سیر و سبزی و فلفل‌ها بریزید. شما باید آن‌ قدر سرکه بریزید تا روی فلفل‌ها به‌ طور کامل پوشانده شود. به‌ هیچ‌ عنوان اجازه ندهید هیچ بخشی از فلفل‌ها بیرون باقی بماند زیرا این موضوع، باعث کپک زدن و خراب شدن ترشی می‌شود. همان‌طور که همه شما می‌دانید، کپک حتی اگر در یک نقطه رشد کند، کل ترشی شما خراب خواهد شد. در قدم آخر نیز شما باید درب ترشی را محکم ببندید و اجازه دهید که برای 10 روز استراحت کند. بعد گذشت 10 روز، شما می‌توانید درب را باز کنید و از میل کردن ترشی نهایت لذت را ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که بعد از باز کردن درب ترشی، شما باید آن را درون یخچال نگه‌داری کنید زیرا دمای بیرون باعث می‌شود تا ترشی شما زودتر خراب ‌شود.


ترشی فلفل تند

جمع‌بندی 

در این مقاله ما سعی کردیم برای شما به ‌طور کامل در رابطه با طرز تهیه ترشی فلفل تند صحبت کنیم و مراحل درست کردن این ترشی خوش طعم و خوش عطر را برای شما بازگو کردیم. این ترشی جزو آن دسته از ترشی‌هایی است که می‌تواند برای برخی مزاج‌ها بسیار پرطرفدار و خوش‌طعم باشد. اگر شما نیز عاشق غذاهای تند هستید، مطمئن باشید که این کنار غذایی خوشمزه، می‌تواند تا حد بسیار زیادی لذت غذا خوردن را برای شما بالا ببرد. حتی اگر شما به ‌تندی نیز علاقه ندارید، می‌توانید با استفاده از فلفل‌های سبز شیرین، ترشی بگذارید. حتی در آن صورت، ترشی فلفل مدنظر شما خوش عطر و طعم خواهد بود و می‌تواند به شما کمک کند تا از غذا خوردن خود لذت ببرید‌. اگر شما نیز به‌ دنبال ترشی‌های خاص برای فصول سرد سال هستید، ترشی فلفل تند می‌تواند بهترین و عاقلانه ترین انتخاب برای شما باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت